• Een bedrijfsfeest organiseren voor alle leeftijden | Swinging.nl

    Auteur: Martijn van Buren

    Gepubliceerd: 26 november 2018

    Een bedrijfsfeest organiseren voor alle leeftijden

    “Hoe organiseer je een bedrijfsfeest dat door alle gasten goed ontvangen wordt?”

    Dat is een vraag die we bij Swinging.nl regelmatig krijgen. Vooral grote bedrijven hebben te maken met een zeer gemêleerd personeelsbestand, dat vaak bestaat uit verschillende leeftijdscategorieën. Het valt dan niet mee om voor iedereen een leuk personeelsfeest neer te zetten, maar onmogelijk is het ook zeker niet! In deze blog geven we je daarom een aantal tips en suggesties voor passend bedrijfsfeest entertainment.

    Tip 1. – Organiseer het personeelsfeest samen met je collega’s

    Dat jou gevraagd is om een bedrijfsfeest te organiseren, betekent niet dat je je collega’s niet kunt betrekken bij de voorbereidingen. Jouw collega’s moeten namelijk niet het gevoel krijgen dat ze helemaal geen inspraak hebben en daarom is dit een hele belangrijke tip. Ga bijvoorbeeld te rade bij managers, ondernemingsraad en personeelsvereniging en vraag hen om de wensen van verschillende medewerkers te inventariseren. Ook kan je een oproep doen of collega’s zich aan willen melden om mee te helpen organiseren. Veel mensen vinden dit hartstikke leuk en zo kom je misschien op ideeën die je zelf nooit bedacht zou hebben.

  • Tip 2. – Zet alles op een rijtje voor je begint met plannen

    Zodra je start met de planfase van het bedrijfsfeest zullen er je waarschijnlijk een groot aantal ideeën te binnen schieten. Toch is het belangrijk om eerst bij een aantal zaken stil te staan die de basis van een succesvol feest vormen. Wat is bijvoorbeeld het doel van het feest? Is er een jubileum te vieren, zijn er goede resultaten behaald of kan het personeel wel een opsteker gebruiken? Op basis van het doel kan je gemakkelijk een bepaalde sfeer creëren met bijpassend entertainment. Daarnaast is het belangrijk om vooraf na te denken of het een feest met of zonder partners wordt en op wat voor dag zoveel mogelijk collega’s in staat zullen zijn om het bedrijfsfeest bij te wonen. Daarna kan je na gaan denken over een passend feestprogramma.

    Tip 3. – Versterk op een originele manier het wij-gevoel

    Een bedrijfsfeest is tot slot bij uitstek geschikt om origineel uit de hoek te komen, om zo op een leuke manier alle neuzen dezelfde richting in te krijgen. Denk eens na wat er allemaal kenmerkend is voor jullie bedrijf en hoe je een aantal van deze elementen op een originele manier in het feest kunt verwerken. Hebben jullie bijvoorbeeld een grote buitendienst? Dan is het misschien een leuk idee om een ludieke award uit te rijken voor ‘de meest afgelegde kilometers’. Een andere mogelijkheid is een grote quiz met vragen over feitjes die met het bedrijf te maken hebben of om de feitjes op een originele manier terug te laten komen in de aankleding van het feest.

    Passend entertainment voor een geslaagd bedrijfsfeest

    Heb je na onze tips nog geen idee wat nou origineel entertainment is wat het bij iedereen goed doet? Dan kunnen we je tot slot nog een aantal favorieten uit ons bedrijfsfeest entertainment assortiment aanraden:
     
     
    Cocktailbar voor jouw bedrijfsfeestCocktailbar

    Onze mobiele cocktailbar is tot nu toe een hit gebleken op ieder bedrijfsfeest waar deze aanwezig was. Want wie vindt het niet leuk om zijn of haar favoriete drankje à la minute klaargemaakt te zien worden door een professionele cocktailshaker?! Uiteraard is er ook aan alcoholvrije cocktails gedacht, zodat iedereen mee kan doen.

    Cocktailbar bekijken
     
     

    Sneltekenaar voor jouw bedrijfsfeestSneltekenaar

    De sneltekenaar maakt gedurende jullie bedrijfsfeest karikaturen van de gasten die dat willen. Dit geeft het feest een humoristische inslag en geeft iedereen de mogelijkheid om een leuk aandenken mee naar huis te nemen.

    Sneltekenaar bekijken
     
     

    Showmance voor jouw bedrijfsfeestShowmance

    Showmance is een act die gegarandeerd bij iedereen in de smaak valt. Het muzikale duo zet met veel improvisatie een show neer waarbij de nummers kunstig op elkaar aansluiten. Doordat Showmance nummers zingt van artiesten uit zowel het heden als het verleden, herkent iedereen zich in de act.

    Showmance bekijken
     
     

    De Helden voor jouw bedrijfsfeestDe Helden

    De Helden zijn misschien wel onze coverband met het grootste repertoire. Met veel professionaliteit weten ze iedere keer weer een wervelende show neer te zetten waarbij hits uit elke tijdsperiode voorbijkomen. De Helden staan immers voor herkenbaarheid en dansbaarheid en vallen daardoor bij iedereen in de smaak.

    De Helden bekijken
     
     

    Swinging.nl: jouw partner in entertainment

    Bij Swinging.nl begrijpen we dat er al snel veel komt kijken bij de organisatie van een leuk bedrijfsfeest. Daarom bieden wij jou de mogelijkheid om te profiteren van onze jarenlange ervaring. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op om jouw wensen te bespreken, zodat we je een voorstel voor passend entertainment kunnen doen.

    Stel je eigen bedrijfsfeest entertainment samen

Kiyoh bar | Swinging
Reviews

Swinging.nl wordt beoordeeld met een 9.5 uit 10 op basis van 524 beoordelingen.

Letty
Hilversum

Wij zijn door Stephan heel goed geholpen! Altijd vlot antwoord op onze vragen en makkelijk in de communicatie. Altijd bereid om een...

10 / 10

Sandra
Ridderkerk

Op 24 Februari jl, mijn verjaardagsfeest gevierd en DJ Nicky ingehuurd, om het feest compleet te maken. Er werd veel gedanst en genoten,...

9 / 10

Michael
Pijnacker

Via een tip zijn wij bij Swinging terecht gekomen. Het aanbod van artiesten is divers en goed. Wij hebben via Swinging de band 3Xtra...

10 / 10

Debby
Hoogeveen

Ons 90's feest is een groot succes geworden dankzij Lodewijk en Donald met de swinging Pianoshow. Ontzettend leuk dat ze hebben ingespeeld...

10 / 10

Jessica Maher
Amsterdam

Working with Swinging.nl was great - they made the entire process very easy as we organised around a staff party for our company. The DJ...

10 / 10

Lotte
Den Haag

Wat een onvergetelijke avond was het dankzij de fantastische muzikale bijdragen van Groove on the Loose en DJ Barry. Groove on the Loose...

10 / 10

Christian
Oosterhout

We zijn zeer tevreden over Swinging. We hebben Edwin en Born voor onze bruiloft geboekt. Naast dat ze onze nummers prachtig hebben gezongen...

9 / 10

Ecorys
Rotterdam

Wij hebben Swinging.nl gevraagd de DJ voor ons eindejaarsgala te regelen. Het contact met Swinging.nl verliep heel prettig en soepel....

10 / 10

Shannon de Jong
Wognum

Wij hebben de muziek tijdens onze bruiloft laten verzorgen door Swinging. Zij regelde alle benodigde administratieve dingen en de op- en...

10 / 10

Janneke Waal
Den Haag

Ze dachten met ons mee toen onze eerste keuze van dj en percussionist niet beschikbaar waren. Ze hebben goed geluisterd en een uitstekende...

10 / 10