• Een bedrijfsfeest organiseren voor alle leeftijden | Swinging.nl

    Auteur: Martine de Boer

    Gepubliceerd: 26 november 2018

    Een bedrijfsfeest organiseren voor alle leeftijden

    “Hoe organiseer je een bedrijfsfeest dat door alle gasten goed ontvangen wordt?”

    Dat is een vraag die we bij Swinging.nl regelmatig krijgen. Vooral grote bedrijven hebben te maken met een zeer gemêleerd personeelsbestand, dat vaak bestaat uit verschillende leeftijdscategorieën. Het valt dan niet mee om voor iedereen een leuk personeelsfeest neer te zetten, maar onmogelijk is het ook zeker niet! In deze blog geven we je daarom een aantal tips en suggesties voor passend bedrijfsfeest entertainment.

    Tip 1. – Organiseer het personeelsfeest samen met je collega’s

    Dat jou gevraagd is om een bedrijfsfeest te organiseren, betekent niet dat je je collega’s niet kunt betrekken bij de voorbereidingen. Jouw collega’s moeten namelijk niet het gevoel krijgen dat ze helemaal geen inspraak hebben en daarom is dit een hele belangrijke tip. Ga bijvoorbeeld te rade bij managers, ondernemingsraad en personeelsvereniging en vraag hen om de wensen van verschillende medewerkers te inventariseren. Ook kan je een oproep doen of collega’s zich aan willen melden om mee te helpen organiseren. Veel mensen vinden dit hartstikke leuk en zo kom je misschien op ideeën die je zelf nooit bedacht zou hebben.

  • Tip 2. – Zet alles op een rijtje voor je begint met plannen

    Zodra je start met de planfase van het bedrijfsfeest zullen er je waarschijnlijk een groot aantal ideeën te binnen schieten. Toch is het belangrijk om eerst bij een aantal zaken stil te staan die de basis van een succesvol feest vormen. Wat is bijvoorbeeld het doel van het feest? Is er een jubileum te vieren, zijn er goede resultaten behaald of kan het personeel wel een opsteker gebruiken? Op basis van het doel kan je gemakkelijk een bepaalde sfeer creëren met bijpassend entertainment. Daarnaast is het belangrijk om vooraf na te denken of het een feest met of zonder partners wordt en op wat voor dag zoveel mogelijk collega’s in staat zullen zijn om het bedrijfsfeest bij te wonen. Daarna kan je na gaan denken over een passend feestprogramma.

    Tip 3. – Versterk op een originele manier het wij-gevoel

    Een bedrijfsfeest is tot slot bij uitstek geschikt om origineel uit de hoek te komen, om zo op een leuke manier alle neuzen dezelfde richting in te krijgen. Denk eens na wat er allemaal kenmerkend is voor jullie bedrijf en hoe je een aantal van deze elementen op een originele manier in het feest kunt verwerken. Hebben jullie bijvoorbeeld een grote buitendienst? Dan is het misschien een leuk idee om een ludieke award uit te rijken voor ‘de meest afgelegde kilometers’. Een andere mogelijkheid is een grote quiz met vragen over feitjes die met het bedrijf te maken hebben of om de feitjes op een originele manier terug te laten komen in de aankleding van het feest.

    Passend entertainment voor een geslaagd bedrijfsfeest

    Heb je na onze tips nog geen idee wat nou origineel entertainment is wat het bij iedereen goed doet? Dan kunnen we je tot slot nog een aantal favorieten uit ons bedrijfsfeest entertainment assortiment aanraden:
     
     
    Cocktailbar voor jouw bedrijfsfeestCocktailbar

    Onze mobiele cocktailbar is tot nu toe een hit gebleken op ieder bedrijfsfeest waar deze aanwezig was. Want wie vindt het niet leuk om zijn of haar favoriete drankje à la minute klaargemaakt te zien worden door een professionele cocktailshaker?! Uiteraard is er ook aan alcoholvrije cocktails gedacht, zodat iedereen mee kan doen.

    Cocktailbar bekijken
     
     

    Sneltekenaar voor jouw bedrijfsfeestSneltekenaar

    De sneltekenaar maakt gedurende jullie bedrijfsfeest karikaturen van de gasten die dat willen. Dit geeft het feest een humoristische inslag en geeft iedereen de mogelijkheid om een leuk aandenken mee naar huis te nemen.

    Sneltekenaar bekijken
     
     

    Showmance voor jouw bedrijfsfeestShowmance

    Showmance is een act die gegarandeerd bij iedereen in de smaak valt. Het muzikale duo zet met veel improvisatie een show neer waarbij de nummers kunstig op elkaar aansluiten. Doordat Showmance nummers zingt van artiesten uit zowel het heden als het verleden, herkent iedereen zich in de act.

    Showmance bekijken
     
     

    De Helden voor jouw bedrijfsfeestDe Helden

    De Helden zijn misschien wel onze coverband met het grootste repertoire. Met veel professionaliteit weten ze iedere keer weer een wervelende show neer te zetten waarbij hits uit elke tijdsperiode voorbijkomen. De Helden staan immers voor herkenbaarheid en dansbaarheid en vallen daardoor bij iedereen in de smaak.

    De Helden bekijken
     
     

    Swinging.nl: jouw partner in entertainment

    Bij Swinging.nl begrijpen we dat er al snel veel komt kijken bij de organisatie van een leuk bedrijfsfeest. Daarom bieden wij jou de mogelijkheid om te profiteren van onze jarenlange ervaring. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op om jouw wensen te bespreken, zodat we je een voorstel voor passend entertainment kunnen doen.

    Stel je eigen bedrijfsfeest entertainment samen

Kiyoh bar | Swinging
Reviews

Swinging.nl wordt beoordeeld met een 9.5 uit 10 op basis van 539 beoordelingen.

Sandra Mors
Zutphen

Fijne communicatie.

10 / 10

Nadine
Oud-Beijerland

Ontzettend goede service vooraf aan ons huwelijk door Swinging. En wat een fantastisch duo is Unwind! We hebben een geweldig feest gehad...

10 / 10

Naomi
Alphen aan den Rijn

De gentlemen en DJ Barry hebben echt een feestje van onze avond gemaakt. Beide zijn echt een aanrader. Ze hadden contact met het publiek...

10 / 10

Peter
Voorburg

Enorm leuke ervaring met Swinging.nl: allereerst verliep het telefonisch contact uitstekend. In goed overleg konden we onze wensen en de...

10 / 10

Amelda
Apeldoorn

Afgelopen 17 mei zijn wij getrouwd en voor het feest was Peter Smit onze DJ. Wij hebben van te voren onze wensen voor het feest...

10 / 10

Juliette
Vlijmen

Prima contact met Swinging en uiteindelijk gekozen voor Cool. Fijn contact met Chris die tussendoor DJde en wat een leuke interactie...

10 / 10

Monique
Arnhem

Voor ons bedrijfsfeest Unwind geboekt. Hele gezellige avond gehad, goed ingespeeld op de mensen en er mocht zelf een stukje karaoke gedaan...

10 / 10

Linda
Maarssen

Een fantastische feestavond gehad op onze bruiloft. Een zeer professionele band verzorgde de muziek, wat afgewisseld werd met een dj. De...

10 / 10

Jean-Paul de Gunst
Zuidoostbeemster

Son heeft tijdens onze bruiloft een fantastisch optreden gegeven. Goed geluisterd naar wat we graag wel en niet wilden horen. Het...

10 / 10

Willemijn
Nootdorp

Wij hadden DJ Peter Smit geboekt voor onze bruiloft via Swinging. Daarnaast hadden we zelf de band Rotterdam Centraal geregeld. Peter heeft...

10 / 10